Gondolatok a szeptemberi közgyűlés után

Szerző:Nagy Tamás
Bejegyzés ideje: 2007-09-29 23:37:48
Néhány gondolatomat osztom meg a Tisztelt Olvasóval az előző közgyűlésen történtekkel kapcsolatban:

  • Ahogy egy korábbi bejegyzésben már említettem, az MDF nevében javasoltam a közgyűlés napirendjére venni egy ingyenes city autóbuszjárat indítását a Belvárosban a kiskereskedők érdekében (is) a mélygarázs megnyílásával előálló új helyzetben. Az ötletet a városházán pozitívan fogadták, a kereskedelmi kamarában lezajlott találkozón Simon alpolgármester úr is helyeselte a felvetést. Ezért is lepett meg, amikor a kiküldött előterjesztések között szerepelt egy javaslat a városházi vezetéstől, hogy ne tárgyalja a közgyűlés a javaslatot.
    Egyrészt talán illett volna személyesen és előzetes jelezni számomra, hogy mi történt és miért állt be változás az álláspontban.
    Lényegesebb azonban, hogy utólag sem kaptam érdemi választ arra, hogy miért nem vették tárgysorozatba a javaslatomat, annyi volt a reakció, hogy nem időszerű
    (!!!) most tárgyalni, meg kell várni a mélygarázs megnyílását. Nem értem miért nem jó az, ha előre elkezdünk gondolkodni!

 

  • Már számolni sem tudom, hányszor próbáltam meg végre megtudni, hogy mi is van valójában az ügyvédi szerződésekbe, de a közgyűlésen újra kísérletet tettem. A FIDESZ készítésű SZMSZ szerint - ezt is kifogásolta néhány pontjában a Közigazgatási Hivatal, mert több pontján nem volt törvényes - erre csak az EGYEBEK-ben volt módom. Ez annyit jelent a gyakorlatban, hogy a legutolsó napirendi pont után (ebből most 28 volt és az éjszakába nyúlt az utolsók megtárgyalása – ez azt is jelenti, hogy a soproni polgár nem láthatja az utolsó pontokról zajló tárgyalást, mert a TV csak hat órát közvetít!) tehettem meg észrevételemet a polgármester úrnak. Fodor Tamástól újra megkérdeztem, betekinthetek-e végre a szerződések minden pontjába, ahogy azt a Közigazgatási Hivatal szerint lehetővé kell tenni számomra. Fodor Tamás válasza egymondatos volt (ebben a műfajban egyébként a polgármester úr nagyon jó :o)): „A képviselő úr már betekinthetett az iratokba.” Kész, ennyi. Ja, és az EGYEBEK érdekessége, hogy itt vitát nem lehet nyitni, nincs mód reagálni az elhangzottakra – vagyis arra, hogy FODOR TAMÁS úgy látszik a demokratikus törvények felett állónak érzi magát!
    Így nem maradt más választásom, mint a demokrácia védelmében, a jogállam működése érdekében a megyei bírósághoz kell fordulnom és eljárást kell kezdeményeznem a polgármester úr és a jegyző úr eljárása ellen.

 

  • Az egyik legtöbb vitát kiváltó napirendi pont a soproni német nemzetiségnek nyújtandó önkormányzati támogatás (a Dorfmeister utcában lévő ingatlanban létrehozandó Német Ház működési költségéhez az önkormányzat hozzájáruljon-e) körül zajlott. A részletekben nem mennék bele terjedelmi okokból, csak néhány dolgot szögeznék le:
    A Trianonnal kialakult helyzet kapcsán, nekünk magyaroknak példaértékű nemzetiségi politikát kell(ene) folytatnunk, mert csak így lehetne hitelesen a határainkon túl élő magyarokért szót emelnünk eredményesen. Antall József híveként ez különösen fontos az MDF-nek. A napirendi pontra lefordítva ez azt jelenti, hogy meg kellett adni a támogatást a soproni németeknek, persze legyen egyértelmű hogy mit vállal az önkormányzat pontosan a költségekből.
    Az ügy kapcsán megint kiderült hogy az előző polgármester, Walter Dezső (MSZP) nem volt képes a jogállamban elvárható módon a közpénzt kezelni: megint felhatalmazás nélkül írt alá egy szerződést. (lásd: Sördombházi-kilátó; vagy a mostani közgyűlésen a balfi buszforduló kialakításának mikéntje); nem egyeztetett a testvárossal a Heimat múzeum ügyében.

 

  • Végül néhány szó a költségvetésről. Felvetettem, hogy a Holding többszázmilliós kinntlevőségét át kell vizsgálni és ha olyan intézmény is tartozik a Holdingnak, ami az önkormányzattól támogatást kap, akkor a támogatást a kinntlevőség összegével csökkenteni kellene. A lényeg, hogy a Holding működése tiszta és átlátható legyen a közgyűlés tagjai számára
http://sopron.e-cafe.hu/rovidurl/207
( 1166 olvasás )
Hozzászólások:
cuncineni,     2007-10-01 13:27:40        link_icon
Jogállam és demokrácia van!!! :-)))
Gergely István,     2007-10-01 22:27:18        link_icon
Kedves Tamás! Kedves Cuncinéni! Valóban jogállam van. Tehát folytatsd csak, amit elkezdtél, mert a jog melletted áll! Előbb vagy utóbb megtudjuk, hogy mi áll abban a szerződésben. De az, hogy ennyire nem akarják megmutatni, bizonyos képzettársításokra ad alkalmat. De ezzel nem szerettem volna prejudikálni.
cuncineni,     2007-10-02 09:51:24        link_icon
Tisztelt István! Reagáltál a "jogállam van" kitételemre, de nem reagáltál a helyi demokráciára! Lehet, hogy ez csak véletlen???? Egyébként nem ügyvédi szerződés bemutatását várjuk, hanem ügyvédi szerződések bemutatását! ÓRIÁSI A KÜLÖNBSÉG!!! Kiváncsiak vagyunk a mélygarázst érintő és a város valamint az budapesti ügyvédek összes megbízási szerződésére, a Holding és a budapesti ügyvédek összes megbízási szerződésére, a Rendszerház és a budapesti ügyvédek összes szerződésére, a FÉSZEK Kft. összes ügyvédi megbízási szerződésére, vagyis nem egyre, hanem az ÖSSZESRE!!!!!! Érted a különbséget Pista?
horvgabor2,     2007-10-02 11:48:05        link_icon
Lemaradtam valmiről? :) nekem mondjuk már elegem van a sok szerződésből, meg hogy ki mutat meg micsodát. Ilyen témát nem szívesen olvasok, mert ennyire nem érdekel a politika. Kis dolgokkal is beérem, mondjuk hogy idióták ne törjék össze az üveget a Deák téren.
cuncineni,     2007-10-02 13:25:43        link_icon
Én is utálom az rongálókat hidd el Gábor! Azonban engem érdekelnének az a megbízási szerződések, és nem csak az ügyvédiek, de a pestiekkel kötött tanácsadói megbízási szerződéseket is szeretném megismerni! Csípjük el a garázdákat, de csípjük el a pénzünket pártkasszákba csempészőket is!
Gergely István,     2007-10-02 20:25:16        link_icon
Kedves Cuncinéni. Értem a különbséget: nem egy, hanem az összes szerződés érdekel. Rendben van, engem is. De ez csak mennyiségi különbség, nem minőségi. A minőségért folyó harcot most vívja Tamás, és csak szorítani tudok neki, hogy sikerüljön. Mert akkor (talán) az összes indokolatlan titok nyilvánossá válik. u.i. maradjunk az István megszólításnál
Somogyi Miklós,     2007-10-02 21:24:44        link_icon
Ahogy fent olvastam, többen jelezték mi mindenre lennének kíváncsiak. Engem pl. az (is) érdekelne, hogy van az, hogy az utóbbi néhány napban a helyi televíziókban többet lehet látni a városvezetés tagjait, különösen Simon alpolgármestert (legutóbbi Mihály arkangyalról tartott 10 perces monológot!), mint a műsorvezetőket. Emögött esetleg nincs vmilyen városi közpénz, vagy milyen szerződés alapján megy ez?
cuncineni,     2007-10-03 08:31:53        link_icon
Tisztelt Gergely István! Elnézését kérem, bár a a "Pista" név használatát nem tartom sértőnek és bizalmaskiodásnak sem szántam! Tudomásul vettem kérését és ismételten bocsánatot kérek!
Gergely István,     2007-10-03 18:54:06        link_icon
Kedves Cuncinéni! Minden rendben. A "Pista" egyébként apámnak van fenntartva, ő szólít így.
csupor,     2007-10-03 19:57:09        link_icon
Tisztelt Nagy Tamás!Az írásának utolsó bekezdésében negatívan értékeli Walter Dezsó vezetési stilusát.Meg kívánom jegyezni hogy ezzel a stilussal megkezdődött a város felújítása,szinte minden területen kézzel fogható fejlődés kezdődött el.Kérdem én, hogy a jelenleg rennálók a pénz herdáláson kívül mit tudnak felmutatni?Azon kívül hogy hetente előhozakodnak "kolosszális" terveikkel semmi nem történik a városban.Ha megszólítják őket mélyen hallgatnak .Én is kiváncsi lennék sok társammal együtt az ügyvédi és egyébb helyre eljuttatott pénzek nagyságáról.Igaza van "cucinéninek:Csípjük el a garázdákat, de csípjük el a pénzünket pártkasszákba csempészőket is!"
Nagy Tamás,     2007-10-03 21:14:46        link_icon
Tisztelt Csupor! Nem vitatom, hogy az előző vezetés idején a fejlesztések terén sok minden történt. Azt azonban továbbra is fenntartom, hogy Walter Dezső idején több esetben is, a közpénzek kezelése szabálytalanul történt: Walter Dezső úgy bánt több esetben a város pénzével, mintha saját cége pénzéről lenne szó, vagy saját cége nevében vállalna kötelezettséget.
,     2007-10-04 11:04:27        link_icon
Kedves Tamás! Ha ez igaz, amit utolsó hozzászólásodban írtál, sürgősen vissza Walter Dezsőt! Mert nem kívánhat az ember többet egy vezetőtől, hogy úgy gazdálkodjon, mintha saját magának gazdálkodna. Ráadásul úgy tűnik, ez a gazdálkodás eredményes is volt.
Biczi László,     2007-10-04 15:54:05        link_icon
Kedves Tamás!
Szerintem érdemes lenne óvatosabban fogalmaznod. Tudom, az MDF politikája az ide is, oda is ütök egy picit, de vigyázz ne essél Te is abba a hibába, hogy vádaskodsz. Ha jól emlékszem még a feljelentéseket is megszavaztad, de javíts ki, ha tévedek. A mostani vezetés legfőbb hibájának tekintem a közélet lesüllyesztését arra a szintre, hogy Walter Dezső gonosz, törvénytelenül, szabálytalanul járt el és – a pótmagánváddal már kénytelenek voltak nevesíteni is – ellopta a közpénzt. (Kíváncsi vagyok, vajon a pótmagánvád költségeit is a város viseli-e, vagy Fodor Tamás?!)
Furcsa módon azt senki meg sem említi, hogy sem Walter Dezső, sem általában más polgármester, különös tekintettel egy megyei jogú városra, nem szövegez meg szerződéseket, sőt önmagában alá sem írhatja azokat. Sopronban külön jogi osztály van, akik minden egyes szerződést leszignóznak azzal, hogy az aláírható. Ha a polgármester olyan szerződést akarna készíttetni velük, ami törvénybe ütközik, akkor kötelességük azt szóvá tenni. Egyébként nincs az a lojális köztisztviselő, aki nevét adná törvénytelen szerződésekhez. Konkrétumokat is mondhatnék akár a szeptemberi közgyűlésről is, de nem akarok senkit ezzel untatni. És még valami. Sopronban, mint mindenhol máshol, a törvényesség őre a jegyző. Az ugyan igaz, hogy nálunk Simon István alpolgármester bonyolódik folyamatosan hosszas jogi fejtegetésekbe, de ennek azért ne dőljünk be. Apró pikantériája a dolgoknak, hogy Sopronban nem volt jegyzőcsere a választások után, így amikor egy szerződés minőségét kritizálják, akkor, véleményem szerint, elsősorban azt a jegyzőt kritizálják, aki most is ott ül a városvezetés mellett.
Walter Dezső egyébként korántsem volt hibátlan, de én mégis „nick”-el értek egyet. Sopronban nem Walter Dezső bukott meg, ezt mindenki tudja. Több száz olyan fideszes szavazó volt, aki Fodor Tamás helyett Walter Dezsőre szavazott, ugyanakkor Walter Dezső 2800 szavazattal többet kapott, mint az MSZP.
Ha valami, hát ez világosan mutatja mit gondoltak az emberek Walter Dezsőről és az ő vezetéséről és arra is ad némi magyarázatot, miért akarja őt a Fidesz végleg kivonni a közéletből.
Kérlek Tamás, ne állj be ebbe a sorba, mert az idő előrehaladtával ez a sor egyre rövidebb lesz. (mindez persze nem vonatkozik, esetleges egyéb nézetkülnbségeinkre)
Somogyi Miklós,     2007-10-04 18:57:43        link_icon
Úgy tudom, hogy az tény, hogy szabálytalan szerződések illetve kötelezettségvállalás történt Walter Dezső polgármestersége idején (Sördombházi-kilátó megrendelése, a legutóbb kiderült balfi buszforduló ügye) - aki ezt felemlíti nem hiszem hogy vádaskodónak nevezhető. A jegyző illetve a jogi osztály felelőssége nyilván megáll, bár úgy emlékszem a Sördombházi-kilátó elkészítése kapcsán létrejött szerződésről Walter Dezsőn kívűl nem sokan tudtak. MDF-esként magam is támogattam a perek elindítását, azért hogy tisztán lássunk ezekben a kérdésekben - prejudikálást azoban mi nem tettünk. Ami pedig a választást illeti: az MSZP-nél Walter több szavazatot kapott, Fodornál viszont kevesebbet - vagyis a szavazók többsége nem kért Walter Dezső polgármesterségéből és az MSZP városvezetéséből újabb 4 évet - az persze igaz, hogy ebben jelentős szerepe volt Balatonöszödnek. Az MDF politikája nem a picit ide, picit oda; hanem megmutatni azt, hogy mind a FIDESZ, mind az MSZP kormányzása és helyi vezetése idején történtek hibák (és persze eredmények is!), amiket jó lenne elkerülni és nemcsak a másik oldal hibáit észrevenni, hanem a saját hibákra is emlékezni és tanulni belőlük.
Biczi László,     2007-10-04 19:23:50        link_icon
Ténynek biztosan nem nevezhető, hogy szabálytalan szerződések köttettek volna. (A Sörházdombi-kilátó ügyében szerintem a Holding volt a hunyó. Egyébként nem lett volna kötelező kifizetni, de nem is lett volna korrekt pácban hagyni az erdőgazdaságot. A fideszes városvezetés jól felfogott politikai érdektől vezérelve fizetett végül. A balfi buszfordulóról egy emlékeztető létezik, melynek jogi megítélése lehet ugyan vita téma, de biztosan nem mi vagyunk hivatva ennek mibenlétét megítélni, sokkal inkább a független bíróság.)
Elég szomorúnak tartom, hogy büntetőfeljelentést támogat valaki anélkül, hogy minimális ismerete lenne az adott témában. Még az erről szóló előterjesztéseket is csak percekkel a döntés előtt ismerhették meg a képviselők, a szélesebb közvélemény azóta sem, és az viszont tény, hogy abban hibás megállapítások is voltak. Az MDF-nek, illetve annak helyi képviselőjének sok lehetősége lett volna, ha tisztán akar látni, a büntetőfeljelentés megszavazása, véleményem szerint a legrosszabb választás volt.
A választási eredmény általam történő idecitálása valóban nem biztos, hogy jó ötlet volt, de azért az MAJDNEM tényként kezelhető - és ebben igenis iránymutató lehet az eredmények elemzése -, hogy nem Walter Dezső városvezetéséből lett elege a soproniaknak.
Végül elnézést az MDF politizálásának leegyszerűsítéséért. Bár határozott véleményem van erről is, ez inkább egy külön vitát érdemelne.
Maradok tisztelettel!
csupor,     2007-10-04 20:25:57        link_icon
Tisztelt Hozzászólók! Walter Dezső által véghezvitt fejlesztései melett az állandóan ismételt szabálytalan szerződések szerintem eltörpülnek.Mert a két emlegetett beruházás a Sörházdombi kilátó éa a balfi buszforduló nem tudom mennyibe került volna de szerintem az 50 mó körüli összeg a reális.ezzel szemben a többi fejlesztés ,de a teljeség igénye nélkül az hiszem a több tiz milliárdot is meghaladta.Csak a szennyvíz program 5 milliárd.Bár a lakosság nagy része nem volt toleráns.Nem tudom hogyan leht úgy a köztéren építkezni hogy a munkaterületet letakarom és a közlekedés változatlan, még egy házépítés sem folyhat így.emelet még ott voltak a város kompetenciájába közvetlenül nem tartozó felújítások,mint a Csengeri út felújítása,a körforgalmak megépítése.Ennek folytatása tárgyalásokat igényel, de azt hiszem a következő 3 évre el kel felejteni ezt is,pld a Csengeri út felújításának folyatatása,a Plázai és Virágvölgy úti körforgalmak megépítése.Addig is olvashatjuk,hallhatjuk a nagyívű fejlesztési terveket( vitorlástelep,szabadtéri szinpad,stb,stb)tovább szenvedhetünk a rossz utakon. Nekem nagyon tetszett Faragó rektor úr nyilatkozata miszerint az egyetem fejelsztéséhez nagyban hozzájárult Walter Dezső segítsége.A 13 millárd magáért beszél.
Mazsola,     2007-10-04 20:45:53        link_icon
Én sem akarok kimaradni :) szerintem egy egészséges kulturált vita bármikor belefér a közéletbe. Az persze már nem mindegy, hogy milyen példát hozunk. Biczi úr választásos példája minimum sántít, de Pesten az ilyenekre mondják, hogy manipulatív. Az persze enyhít helyzeten, hogy némileg belátta. Walter Dezsőt nem akarta a többség, ez tény. Én sem akartam. Ha választanom kellene most se mellé tenném le a voksot. Az idő sok mindent megszépít, de azért hülyék nem vagyunk. A stílusa -finoman szólva is- közönséges volt. Egy kocsmában lehet így beszélgetni, de polgármesterként nem. Kedves Biczi László! Már most keressetek új jelöltet. Csak ne a Tesco utalványos Lacikát, mert akkor többedmagammal elköltözök.
Somogyi Miklós,     2007-10-04 20:51:47        link_icon
Tisztelt Csupor! Azt, hogy Walter Dezső idején történtek jelentős beruházások soha nem vitattam, de ettől még történtek szerintem és az MDF szerint is vitatható dolgok is, pl: az említett két szerződés. Azt elismerem, hogy egyik korábbi hozzászólásomban nem fogalmaztam elég pontosan: az hogy az általam kifogásolt szerződések szabálytalanok voltak, NEM tény, hanem jogi vita kérdése. Ezért elnézést az Olvasóktól! Biczi képviselő úrral a perek elindítása kapcsán nem értek egyet - de ezért is vagyunk külön pártban -, lehet hogy nem volt a legjobb megoldás, de a tisztánlátás érdekében szerintem szükséges volt; még a választások előtt az MDF próbált infókhoz jutni pl.: a mélygarázs ügyében, de érdemi infóhoz nem jutottunk.
Károly,     2007-10-04 21:07:39        link_icon
Mazsolának igaza van. Botrányos volt Walter D. viselkedése. Sokszor nem találkoztam vele (egyszer sem beszélgettünk), de emlékszem, hogy az egyik bornapokon hátbacsapta az egyik mellettem állót, és azt azt mondta, hogy szevasz b-meg, igyatok rendes bort! Én éreztem rosszul magam... :(
csupor,     2007-10-04 21:10:18        link_icon
Tisztelt Somogyi Úr!Valóban jogi kérdésekről folyik a vita ,bár meg kívánom jegyezni hogy a feljelentők ajtóstól rohantak a házba.Talán egy részletes tájékozódás,-amit a jegyző,aki részese volt az ügyleteknek talán elvégezhetett volna-mint megelőző tevékenység kiküszöbölte volna azt a fiaskót hogy "árnyékra vetődjenek"Mert például a mélygarázs ügye a jelenlegi vezetésnek igen vesztésre áll,legfeljebb a felbérelt ügyvéd jogi csürcsavarral felszínen tudja tartani az ügyet ideig óráig .A többi eredményét várjuk meg a végzésig.
Nagy Tamás,     2007-10-05 16:09:58        link_icon
Kedves Laci! Az MDF-ben nincs központilag meghatározott politikai irányvonal, amit képviselnem kellene, azt mondom, amit gondolok és a véleményemet egy dologról nem az határozza meg, hogy kinek a nevéhez köthető az adott politikai cselekvés (MSZP, SZDSZ, FIFESZ vagy MDF), hanem hogy helyesnek, jónak tartom-e azt. Veled is sok kérdésben egyetértek, és sokban nem – ez a demokrácia szépsége. A mélygarázs kapcsán az MDF nevében már az első kapavágás idején szót emeltem a szerintem irreálisan magas költségek miatt: 10 millió Ft / parkolási hely. Nem tény, de mégis ismert a politikai iránt érdeklődők körében, hogy az MSZP által megindított mélygarázs beruházás mögött az a Rácz Gábor budapesti vállalkozó áll(t), aki 1998-2002 között még FIDESZ-közeli vállalkozóként autópálya építésekben vett részt. Az ilyen esetek kapcsán mondta Dávid Ibolya a 70/30-as megosztást – és mint tudjuk ezek ebben az esetben nem mobil előhívószámok :o) Tény, hogy hatalomra kerülve a FIDESZ Sopronban, rögtön ráugrott a mélygarázs projektre. Hamarosan már valamit érezhettek a pártközpontban, mert a Magyar Nemzet és a Demokrata (ugye tudjuk, ki ajánlotta ezeket rajongóinak rendszeres olvasásra :o)) már kiállt a mélygarázs megépítése és hasznossága mellett (Demokrata 2007. májusi egyik száma dicséri a mélygarázst). Nem tény, de azért megkérdezem: lehet, hogy Rácz Gábornak van még kapcsolata azokkal a körökkel, akik meghatározzák a fenti két sajtótermék irányvonalát? A perek megindításának megszavazásakor a tisztánlátás szándéka vezetett, de már akkor jeleztem, hogy helytelennek tartom a FIDESZ-közeli ügyvédek megbízását (ennek kapcsán szeretném megismerni még mindig a szerződések teljes tartalmát), az ügyet a jogi bizottsági megvitatás után a városháza jogászai is képviselhették volna. Az eljárás végeredményét pedig soha nem vetítettük előre nyilatkozatainkban és törvénytisztelő polgárként el fogjuk fogadni, ha a bíróság úgy dönt, hogy jogilag minden rendben volt a mélygarázs építése körül (még akkor is, ha az derül ki, hogy anyagilag lehetett volna előnyösebben is eljárni). A jegyző úr tevékenységének megítélésében egyet értek Veled, azt is mondhatnám tevékenységével kapcsolatban: NO COMMENT. Walter polgármester úr tevékenységével kapcsolatban a pozitívumokat eddig is elismertem, de ezzel nem lehet meg nem történtté tenni, az akár jó cél érdekében, de szabálytalan és nem demokratikus eljárásokat – legyen ezek pénzbeli értéke a városi kiadásokhoz képest nem jelentős is. A polgármester – szemben Walter Dezső gyakorlatával szemben – nem álruhában járó király, aki a közös pénzeszsákból osztogat a neki tetsző célokra. A város vezetőjének tárgyalnia kell, ha egy célt fontosnak tart a városa számára, akkor előterjesztést kell tennie a közgyűlés felé és ott kell meggyőznie a testületet a szerinte előnyös projektek támogatásáról. És mindezt a szabályok betartása mellett, még akkor is, ha így – és ezt elismerem – lassabban és nehézkesebben is születnek meg, a jó dolgok megvalósítását célzó döntések. Ami pedig Walter Dezső vereségének okát illeti: szerintem ebben döntő szerepe volt annak, hogy a jelölt, aki korábban hangsúlyozta, hogy nem párttag, kiállt Gyurcsány mellett az öszödi (a demokráciát semmibe vevő szellemiségű) beszéd nyilvánosságra kerülése után is. A további kulturált véleménycserében bízva, tisztelettel: Nagy Tamás
nyomasekbobo,     2007-10-08 22:21:46        link_icon
A T. képviselő úrnak szerintem így is nagy szerencséje volt, h. méltóságos Mesterünk meghallgatta mondanivalóját és nem kapcsoltatta ki a mikrofont. Vagy ez csak szabadtéren szokás?! :-)
horvgabor2,     2007-10-09 13:34:04        link_icon
Azért majd várnám Biczi úr álláspontját. Szánalmas dolog egy rendezvényre fizetett provokátort küldeni...
horvgabor2,     2007-10-09 13:39:11        link_icon
Igazat adok Nagy Tamásnak abban, hogy Walter (többek között) az öszödi beszédbe bukott bele. Ezzel persze bukott mindenki, mert annyi fizetett tanácsadó között egy se akadt, aki figyelmeztette volna, hogy ne nyilatkozzon, ráadásul ne hülyeséget. Ha viszont valóban egyet ért az öszödi beszéddel (nem lehet kizárni ezt sem) akkor megérdemelte, hogy leváltsák.
Biczi László,     2007-10-09 18:39:08        link_icon
Végre egy valódi vita.
Kedves Tamás! Nem gondoltam, hogy az MDF-ben központi utasítások alapján politizálnának, ahogyan az MSZP-ben sem. (Sajna a Fideszről ugyanez már nem mondható el.) Azt azért továbbra is fenntartom – és ez így is a normális -, hogy helyi szinten is azokat az irányvonalakat követi egy párt, amiket országosan. Ebbe az irányvonalba tökéletesen beleillik, legalábbis az én meglátásom szerint, az egy kicsit ide, egy kicsit oda elv. Bár azt gondolom vannak ennek a logikának visszásságai is, azért nem tekintem sem én, sem sokan mások közülünk ellenségnek az MDF-et.
Ami a feljelentéseket illeti, az én demokrácia felfogásomba nem illik bele, a jelentsük fel, aztán majd ha úgysem bűnös akkor felmentik. Szerintem a tisztánlátást nem ez segíti. Apró kis pikantériája a történetnek, hogy te is felhatalmaztad a szavazatoddal Fodor Tamást az ügyvédi megbízások kiadására, de azt már nem tudtad ezeket milyen feltételekkel adták ki és most utólag sem tudhatjuk meg. (Az édes kevés, hogy te a fenntartásaidat hangoztattad.)
A mélygarázs építőjével kapcsolatos észrevételeidet leginkább spekulációnak tudom minősíteni. Aligha van pártmegállapodás, pláne a Fidesszel valamiféle megosztásról. Legalábbis az adott esetben. A költségek nagysága relatív. Szerintem nem nagyobbak hasonló léptpékű máshol zajló beruházásokénál, akár mélygarázs beruházásnál.
Ami Walter Dezső stílusát illeti. Azt gondolom ez az igazán kényes pontja az ő személyiségének és egyben tevékenységének is. Valószínűleg vannak jogos kritikák erre vonatkozóan, de erre szokták azt mondani, nem ezért szeretjük és igenis beszédes statisztikai tény, hogy Walter Dezső több mint 1000 szavazattal többet kapott, mint az őt támogató két párt jelöltjei összesen. (Ha a manipulatív jelző arra vonatkozott, hogy csak az MSZP szavazatival hasonlítottam össze a korábbi hozzászólásomban, akkor jogos a kritika, bár nem szándékos volt.)
Szerintem a Gyurcsány beszédhez való viszonyulása semmit nem befolyásolt. Egyrészt nem volt annyira hangsúlyos, másrészt az emberek zöme nem személyre szavazott.
Üdv: biczil

u.i.: A leghatározottabban visszautasítom, hogy a Deák tér, önkormányzat által szervezett átadásán történt incidenst bárki is összemossa az MSZP-vel. Nem ránk jellemző ez a magatartás. Erről egyébként - reményeim szerint - olvasható holnap a hivatalos közleményünk is.
De ha már meg lettem szólítva.
Elítélem azt a magatartást, hogy hívatlanul és kéretlenül bárki is megzavarja valaki másnak a rendezvényét. Amit viszont a hölgy mondott abban tökéletesen igaza van és éppen ezért legalább ennyire elítélem Fodor Tamás csúsztatásokkal teli beszédét is.
Lehet, hogy egy külön topicot is megér a téma.
Károly,     2007-10-09 21:36:21        link_icon
Csak jelzem, hogy két helyen kezdődik a téma kibontása, ami nem biztos, hogy célszerű. Döntsük el, hogy hol reagálunk. Nem írna valamelyik közéleti szereplő (mondjuk végre egy Fideszes képviselő) egy közéleti naplót? Kíváncsi lennék a véleményükre.
Dr. Oszvald Ferenc,     2007-10-24 14:09:02        link_icon
Hosszú hallgatás után bekapcsolódnék én is a beszélgetésbe, üdvözlök mindannyiotokat! Ja és előre is elnézést a tegeződésért – ezt szoktam meg a közösségi portálokon. Ad. 1. Az MDF-ben nincs központi verdikt, a többi pártot nem nagyon ismerem, a SZDSZ-től furcsa lenne, ha már egyszer liberális, a két nagyról el tudom képzelni, hogy tervutasításos rendszerben dolgozik. Ad. 2. Az MDF az egyetlen olyan rendszerváltó párt, melynek tagsága radikálisan kicserélődött. Itt Sopronban a 2002 előtt tagsággal rendelkezők aránya 20% alatt van. És tudod mit jelent ez. Laci? Hogy nem központi irányvonalak vannak, hanem elvek. És a új tagok nyilván azért jöttek, mert elfogadják az értékelvű politizálást. Nem régi tagok vannak, akik a mundér becsületéért, némi sültgesztenyéért hajlandók (nép)frontpolitikát folytatni. Biztos láttatok már olyan mérkőzést csapatsportágban (kivéve röplabda, curling…), ahol a két csapat egy-egy játékosa úgymond „kakaskodik” és a csapattárs(ak) próbálják szétszedni, békíteni őket, vagy ellökdösni a helyszínről. Na a politika is ilyen sport, és az MDF nem bíró a meccsen, hanem játékos –, aki szét kívánja szedni a kakaskodókat (persze nem ízekre ). Azokat, akiket általában ki szoktak állítani a meccsen (és nem a Népművészeti Múzeumban). Na ez baj? Pedig elhihetitek: nem ejtenék krokodilkönnyeket, ha az MSZP és a FIDESZ piros lapot kapna a választóktól – mert a választópolgárok a bírók, ezt ne felejtsük el! Ad.3. Lehet tematikusan hülyíteni szerencsétlen választópolgárt: az MSZP gonosz hazaáruló, az SZDSZ közelkeleti érdekeket szolgál ki és a haza ellensége, a FIDESZ hatalomvágyó miniducefüggő marionettcsoport, az MDF pedig ide oda ütlegelő törpe mitugrász. De hová vezet ez? Az állandó visszamutogatás, és persze a szelektív memória - ha saját sarunkról van szó..na de erről holnap a Deák tér cikkben írok, nézzetek fel oda is. Üdv: Oszvald Feri
A hozzászoláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!
E-Cafe Beta 1.7.1